Monday, July 02, 2012

Fă și mie o poză!

Așa cum am spus mai demult, îmi place să fotografiez oameni, și am lansat chiar și o invitație deschisă pentru oricine dorește să fie fotografiat.

De atunci, am fost invitat la tot felul de evenimente. Adevărul e că nu au avut nici o legătură cu oferta mea, ci am fost invitat ca spectator, dar faptul că am și o cameră în dotare m-a transformat în fotograf mai mult sau mai puțin oficial. Despre ce evenimente vorbesc puteți vedea pe facebook, în albumele foto :D



Dar, de cele mai multe ori, la astfel de ocazii, sunt și oameni care nu au nici o legătură cu evenimentul, oameni care de asemenea solicită o fotografie sau mai multe. Acum, eu nu refuz să fac poze, dar când e vorba de unul beat care mi se bagă în cadru și apoi vine și pune mâna pe aparat (să vadă cum a ieșit)... păi turbez!!

Dar trecem peste asta... sunt și alți oameni pe care îi fotografiez și cărora le las adresa de mail sau cărți de vizită. (fiindcă nu știu despre eveniment, nu le pot spune: luați pozele de la organizator :D ). Apoi mă trezesc a doua zi cu un add pe mess și mesaj de genul: „Salut. Vreau și eu pozele de aseară!
Nu zău??
Dragilor, mă disperă lipsa asta a manierelor. Nu zic chiar nesimțire, fiindcă după livrarea pozelor a apărut un mulțumesc.. (sau un mersi, sau ms) dar totuși, așa deschizi o discuție cu cineva necunoscut??

Oare când vor învăța să se adreseze? Nu sunt un „dumneavoastră”, nu la asta mă refer, ci la faptul că neciopliții nici nu știu să se prezinte. Păi eu fac poate o mie de fotografii pe seară, de unde să știu cine ești? De ce trebuie să ghicesc, de ce trebuie să vin eu cu întrebări suplimentare? De ce nu știi să spui te rog, dacă poți dacă ai timp scuze că trec peste semnul busy... sau orice altă urmă de maniere! Uneori mă mai ajută poza de la avatar.. dar alteori e de-a dreptul inutilă. Nu mai amintesc de faptul că atunci când dai add cuiva ar trebui să completezi câmpul de mesaj... să spui omului CINE EȘTI, CE VREI...de ce dai add...chestii de genul, dar măcar prezintă-te atunci când deschizi discuția!

De asemenea, e drept, cei mai mulți nu știu faptul că pozele suferă o post-procesare, și fiindcă e posibil ca noaptea trecută să o fi dormit, a doua zi nu au cum să fie gata pozele. Dar ei imediat ce s-au trezit se găsesc să arunce mesaje cu „vreau pozele”. E scuzabil fiindcă n-au știut de post-procesare, dar nu e scuzabil să fie nesimțiți!


Dragii mei, politețea e pe cale de dispariție!

Și încă o chestie pe care o urăsc și vreau să o urlu acum:
Semnătura de pe fotografie are și ea un rost! 
Este dreptul meu, ca producător de conținut!

Acum, că vor să micșoreze poza sau să-i facă alte modificări, am înțeles, dar nu accept să taie colțul meu. Sunt destul de discret, și iau doar un colț care nu jenează, dar dacă văd că aleg să-mi scoată semnătura (stricând și proporțiile fotografiei), data viitoare am să mă semnez pe mijlocul imaginii, exact pe fețele lor, să văd atunci cum le place!

Dacă tot se pricep la făcut decupaje, de ce nu se pricep să refacă semnătura pe noua imagine? Sau mai frumos.. să-mi ceară o imagine tăiată conform nevoilor, sau măcar să pună semnătura mea lângă noua poză.. să dea dovadă de respect.. măcar puțin, nu cer mult.
de la mine,
numa' bine

15 comments:

  1. ai putea sa nu ii mai bagi in seama - sa fii, cum sa zic, un pic mai nesimtit la nesimtirea lor; succes!

    ReplyDelete
  2. Tu ridici aici o problema de bun simt, sau mai bine zis de educatie, referitoare la niste oameni din diferite medii. Nu e o scuza, dar daca pui in balanta cu faptul ca sunt unii care si-au facut o meserie din comunicare si se cred niste mici guru social media, cu acelasi tip de comportament, deja putem privi lucrurile in cu totul alta lumina.

    Banuiesc ca ai primit mailul ala de la mine pe care l-am primit de la o agentie de PR si iti poti face o idee despre ce vreau sa spun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu nu fac discriminare, nu pun preț pe ce fel de educație ai primit, pun în aceeași oală, a utilizatorilor de internet, pe toți. Faptul că cei mari și tari vorbesc au același mod de adresare e un lucru și mai grav, dar nu scuză pe cei mici și neînvățați.

      Eu critic prostia de peste tot, așa cum o întâlnesc. Pentru că realmente nu cunosc persoana, habar n-am ce studii are sau ce face prin online, dar dacă din două replici pe care mi le-a trimis m-a dezgustat, e de ajuns pentru a trege conccluziile.

      Dacă te referi la mail-ul cu DEEE-urile, da, l-am primit. Scuze că nu am răspuns, dar nu știu de ce ai dat ca exemplu acum.. ăla e pur și simplu un mass, sau așa pare, nu mă așteptam la politețe acolo :P

      Delete
    2. Ai sa razi dar nu e un mass. Desi asa pare a fi dupa cum este redactat, este totusi un "comunicat de presa" remis de catre o societate de PR...

      Delete
    3. De unde știi că nu e mass? Eu m-am orientat după modul de adresare, dar mai ales după faptul că la expeditor și destinatar e aceeași adresă, deci s-a folosit câmpul BCC ca să ajungă la tine, deci e posibil să mai fie fost și alte adrese trecute acolo, fără să le vezi (remember?)

      Delete
    4. Am intrebat care e motivul pentru care l-am primit si duduia mi-a spus ca am fost introdus intr-o "lista de presa locala". Teoretic, este intr-adevat un mass, fiind trimis catre mai multe persoane, insa cand trimiti un astfel de mesaj de comunicare ce speri sa fie preluat si difuzat mai departe (tu ca si PR-ist), nu cred ca o sa ai mare succes cu un mesaj sec asa cum e ala.

      Delete
  3. Toate astea mi s-au intamplat si inca mi se intampla si mie; la orice eveniment sunt trimis de redactie. Ajuns seara acasa, obosit, frant, inghetatat (dupa anotimp), si ma pun sa dorm! Nici macar nu descarc fotografiile de teama ca-mi fug ochii din orbite si apas pe ceva si le sterg, feri Doamne!

    Asa ca ma trezesc dimineata linistit si odihnit, fac o cafea, trag o apa rece peste ochi si ma apuc de procesare! La vreo 700 de imagini per eveniment, stiu ca ma asteapta o zi lunga de munca! Asa ca deschid facebook, messenger, poate ca am nevoie! Nu strica sa le ai la indemana cand esti in criza de timp! Incep procesarea, iar in zece minute incep sa imi apara cinci, sase, sapte casute de messenger cu vreau si eu fotografiile; pot primi pozele; ai zic ca imi trimiti alea, etc. Devin irascibil si ma enervez; asa ca mai pierd inca vreo ora pana ma calmez si pot sa ma intorc la treaba...

    Pic de respect pentru o munca asidua! Sa nu mai vorbesc de watermark; pana si un bun prieten de-al meu, fotograf amator, este impotriva semnaturii pe imagini. Cum dracu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pentru mine chestiile astea nu sunt un job, sunt făcute benevol, deci timpul rezervat pentru ele uneori nu există decât mai târziu... dar observ că impactul maxim îl au dacă fotografiile apar cât mai repede...

      Am început să înțeleg de ce presa dispare repede de la evenimente.. păi e nevoie de timp ca să procesezi pozele și să scrii articolul, mai ales fiindcă ai deadline pentru ziarul de a doua zi... Ca blogger și fotograf, e imposibil să participi la tot evenimentul, să reușești până a doua zi să ai și imaginile gata și articolul scris... am fost în această ipostază la un moment dat și mi-am dat seama atunci de ce presa vine doar să capteze câteva chestii apoi fuge :D

      Ce redacție tinere, ia spune? :) :D

      Delete
    2. Adica tu tragi cu ochiul de ceva vreme buna pe blogul meu si nu stii unde lucrez? :D

      La ziarul si radioul orasului in care locuiesc - Vatra Dornei! Se numeste Monitorul de Dorna! Prestez ca fotoreporter de vreo trei luni bune!

      Ceea ce spuneai despre presa este total adevarat; inainte nici eu nu intelegeam multe chestii legate de oamenii din media, insa acum ca fac parte din ei pricep total! Si eu am fost la evenimente la care am stat doar jumatate de ora, cu toate ca acesta tinea cel putin trei ore! Faceam fotografiile de care aveau nevoie pentru ziar si site si eram trimis acasa sau la redactie pentru procesare! Pe seara sau noaptea tarziu trimiteam fotografiile, pentru ca urmatoarea zi sa fie publicate in presa judeteana si pe paginile de facebook oficiale!

      Hard, hmmm?

      Delete
    3. Păi.. n-am văzut nicăieri scris asta... Bravo ție!

      Eu credeam că le dai în aceeași zi, ca să prindă ediția de dimineață a ziarului :P

      Delete
  4. Iuoi, toata m-as umple de nervi. Eu nu sunt fotograf sau ceva, dar mereu la evenimente (petreceri, majorate, plimbari, iesiri, excursii, serbari, etc), eu eram cea cu aparatul foto dupa ea. Pe mine ma scoteau din sarite deci si persoanele cunoscute mie, colegi, amici, vecini, care imi cereau pozele de cum ajungeam acasa. Daca m-ar aborda asa niste necunoscuti, s-ar alege cu ,,ignore". Tu esti mai mult decat intelegator..
    Nu ai putea sa pasezi fotografiile organizatorilor pur si simplu? Si sa se descurce ei cu doritorii de poze :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, cu cei cunoscuți m-am obișnuit să le spun: să nu cumva să vă prind că-mi cereți pozele prea curând!

      Păi, cred că nu m-am făcut bine înțeles. Pozele oficiale, de la eveniment, ajung la organizator, dar mai sunt persoane prin zonă care habar nu au ce se întâmplă, cine e organizator sau că e ceva „organizat”. Ei doar văd un om cu aparat foto și vor poze...

      Nu pot să dau ignore doar pentru că au cerut pozele prea devreme, dau ignore dacă mă stresează după asta cu mesaje idioate :P

      Delete

  5. până acum câteva zile eram împotriva watermarkului pe mijlocul pozei dar după ce am găsit foto reeditate îți dau dreptate.

    ReplyDelete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...