Monday, July 30, 2012

© Telefonul meu e mai bun decât credeam


Vă povesteam că am un telefon vechi și vai de capul lui, nu? Ei, telefonul ăsta a fost bun la vremea sa, era chiar foarte bun, dar acum s-a demodat.

Mă găseam săptămâna trecută într-o dilemă groaznică. Aveam să plec din oraș, departe de tehnologie și laptop, departe de internet, dar urma să primesc un mail important, la care era musai să răspund în timp util.

Ce să fac, cum să fac? N-am smartphone și nici tabletă, laptopul era prea greu de cărat așa că eram puțin blocat.

Mai apoi mi-am dat seama că telefonul meu, așa vechi cum este, a fost creeat cu posibilitatea de a se conecta la internet. Oare nu puteam face în așa fel încât să deschid gmail cu ajutorul lui?
M-am chinuit eu puțin, am căutat setările și am căutat ceva informații pe net dar nimic nu funcționa. Am zis că mă las păgubaș, dar înainte de asta, am apelat la bunul meu prieten Mircea, care, după ce l-a butonat un pic a descărcat, nu știu de unde, un browser mini pentru telefon. E o aplicație java care-mi permite să intru pe net ca de pe calculator... că doar e browser...
Da, acum telefonul meu e mult mai bun, e mult mai util fiindcă pot intra pe bloguri, pot citi ce mai e nou în Google Reader, și pot comenta și răspunde la comentarii. E drept, mult mai greu decât pe calculator sau pe un telefon dintr-ăsta nou, dar se poate. 
Nu pot redacta articole pe blog, nu pot face multe chestii, nu pot intra pe infofer și nu pot vedea site-urile care nu au versiune pentru mobil (adică apar foarte distorsionate) dar măcar am rezolvat problema cea mai importantă: pot citi și trimite mail-uri de pe gmail foarte simplu și destul de comod:
E drept, telefonul fiind vechi nu mă ajută deloc bateria, dar dacă am o sursă de curent, pot sta nestingherit pe net citind site-urile compatibile. De asemenea am observat că e mult mai economic (din punct de vedere al Mb consumați) să stai pe telefon  decât pe laptop, cu aceeași cartelă. Încă o problemă ar fi faptul că telefonul nu recunoaște diacriticele dar m-am învățat să lecturez pe deasupra cuvintelor :D. 

Tare mă enervează faptul că din cauza ecranului mic se cam îngrămădesc lucrurile pe pagină... e clar, telefonul e demodat dar un minim de utilitate tot îl mai are.

Acest articol participă la concursul organizat de computerblog și Blogal Inițiative... și dacă dă Domnul și câștig, am planuri mari... să vă fac o listă cu site-urile care încă nu au versiune pentru mobil, sau versiunea mobilă e jalnică.... Adică vreau să continui ideea de reWWWview , să vorbesc despre site-urile pe care le vizitez, dar să o fac atât din punct de vedere al utilizatorului de PC cât și a vizitatorilor de pe dispozitive mobile. Am nevoie doar de un astfel de dispozitiv, și apoi mă apuc de treabă :)

Tu ai idee cum arată site-ul tău pe mobil și pe smartphone? 
Poate că reWWWview-urile mele viitoare te vor ajuta... 


de la mine,
numa' bine

9 comments:

  1. Telefon de ăsta am avut și eu, e super tare! Știai că atunci când a fost lansat a primit premiu pentru cea mai bună cameră foto de pe un telefon?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, era super tare pe vremea când a apărut. Știu că era o cameră foarte bună, e printre puținele care au autofocus (adică dintr-ala mecanic la care se mișcă lentila). Din păcate la al meu camera s-a cam degradat, face niște poze jalnice și cam galbene. De filmat nici nu mai zic, e sub limita decenței zilelor noastre :D

      Dar, l-am primit cadou acum mulți ani, când încă era un telefon peste bugetul meu :)

      Bine ai revenit pe aici :)

      Delete
  2. Dude, incearca sa pui un m. in fara site-urilor si poate ai noroc. de exemplu: m.infofer.ro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut! Da, știu.. treaba e că site-urile sunt realizate în așa fel încât depistează singure de pe ce platformă le vizitezi.

      Infofer.ro afișează singur varianta de mobil, care e foarte faină și se mișcă mai bine decât cea pentru PC, problema e că nu are toate opțiunile și deci nu m-a ajutat când aveam mare nevoie de el. Nu ai de unde selecta trenuri cu legături, afișează doar rute directe... și varianta pentru desktop arată ca o listă de orașe și ore, fără nici o noimă (adică totul este îngrămădit pe centrul ecranului și nu se înțelege nimic)

      Mulțumesc pentru comentariu, e bună remarca dar o știam deja. Nu ”m”-ul era problema, fiindcă așa cum am spus, site-urile selectează singure ce versiune afișează (sau așa face un site bine realizat)

      Delete
    2. Sper să revii pe aici și poate te și semnezi data viitoare, să știu cu cine dialoghez :)
      Mulțumesc!

      Delete
  3. Spor sa ai la concurs! :)
    Am vrut si eu sa scriu pe subiect, insa m-am prins in cateva evenimente si nu mai gasesc timp...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc. Să fie!

      Acum e prea târziu să mai scrii. Articolul ăsta a fost publicat și trimis în ultima zi de înscrieri. :D

      Delete
  4. Daaa, eu mi-am vazut blogul la mine pe telefon, dar nu-mi place, tot mai bine-i pe desktop. Pe tableta nu stiu cum arata,nu ma intereseaza asa ceva. Cat despre smartphone-uri, am un smartphone si daca prind wireless intr-o cafenea trebuie sa ma rog ca printr-o minune sa mi se conecteze la reteaua aia. Cel mai tare-i ca de multe ori din locul unde stau prind wireless-urile de la toate cafenelele din zona si doua trei de prin blocuri(care-s putin parolate) si e o loterie sa ma conectez. Cu mailurile, dupa ce ma conectez merge frumusel, datorita la touchscreen care cat de cat permite sa navighezi un pic mai usor. As innebuni sa navighez pe-un ecran asa mic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ești norocoasă cu atâtea rețele wireless prin preajmă :D

      Mie mi se pare ok pentru situații de forță majoră, dar în rest, da e un chin! E un chin cu care te obișnuiești din lipsă de altceva. Știi, e ca și cu internetul pe mobil. E încet, dar când nu ai altceva la dispoziție, e de ajuns :D (ce analogii fac la ora asta)

      Delete

Atenție: Este activată moderarea comentariilor pentru articolele mai vechi de 10 zile!

Ha, 2020, învie blogul, prin YouTube

Vreau să revin pe YouTube și să reluăm ce făceam cândva... poate, poate, ușor, ușor, revin și pe blog Dacă vă place și vreți să mai vedeți,...